LIR CHOCOLATE: BAILEYS TRUFFLES


Már megint csokigolyó. Ezúttal egy elegáns változat, az ír Lir csokikészítőtől. Mivel nem vagyok se alkoholos csoki, sem Bailey's rajongó, így ezt magamtól tutira nem vettem volna meg, de, ha már kaptam, csak belenézek, az amúgy érdekesen sokszögletű dobozba!


A doboz elejére rácsempésztek egy mini, átlátszó ablakocskát, amolyan mézesmadzag jelleggel. Sokat nem mutat, csak annyi látszik, hogy aranszínű papírban van benne valami.


A doboz ábrájához képes a valóságos trüffelek nagyobbak. Ráadásul azon is vitatkozhatnánk, hogy ezek szigorúan véve  nem is trüffelek, azok ugynais vagy rücskös felületűek vagy pedig kakaóporosak. Ezek itt meg tökéletesen simák. Tehát klasszikus csokigolyók, de ez már csak részletkérdés, inkább térjünk rá a tartalomra.


13 db csoki (átmérő: 9 cm) van, elég érdekes csomagolásban. Eleinte nem tudtam, mi ez a krikszkraksz, de amint közelebbről megnéztem, láttam, hogy a két egymásba fonodó B betűt ábrázolja, ami a Bailey's üvegén is látható. Szóval még ilyen apróságokban is az eredeti termékhez igazították. Szemmel láthatóan nagyon kitalálták minden részletében.


Kibontott formájában már érződik a Bailey's enyhén mandulás-tejszínes illata. Mint megtudtam, az ír krém összetevői: tejszín, sűrített tej, kávé, csokiszirup, vanília-és mandulaaroma.
Ezeket keverik össze, és lesz belőle ez az érdekes, és egyedülálló íz.
Nyilván a krémbe mást is belepakoltak, hogy összeálljon ilyen közepesen lágy állagúvá.
Ami egyébként kellemes meglepetés, mert folyékony töltelékre számítottam, de hozza a dobozon rajzolt hullámokba rendeződő illusztrációt.
Annak meg külön örülök, hogy a csoki alatt - ami egyébként kellően vastag - nincs ropogós cukorréteg. Viszont tény, hogy az ízét a Bailey's ír krémlikőr határozza meg, csak éppen az alkoholos hatást vették vissza belőle, meg a csoki ízét, mert annak csupán annyi szerepe van, hogy a krémet kordában tartsa.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések