PHYSALIS: FÖLDICSERESZNYE

Mai bejegyzésünk rendhagyó lesz, hiszen ezúttal nem édességet, hanem egy gyümölcsöt ismerhettek meg, mégpedig a már korábban bemutatott Lindt Physalis (http://nasi-ajandek.blogspot.hu/2015/03/lindt-excellence-physalis-etcsokolade.html) ihletése nyomán. Mivel én sem emlékeztem rá, milyen is az valójában, sokan meg talán még egyáltalán nem hallottak róla, ideje kideríteni mivel etetnek minket.


Én ezt a Tescoból szereztem be (Ez itt nem fizetett hirdetés, hanem tényközlés érdeklődők számára:)))))))). 100 g 600 Ft volt.De, még mielőtt mindenki rohanna a boltba, olvassa végig a bejegyzést, hátha elmegy a kedve tőle:))))))))


100 g kb 26 db-ot tartalmaz.

Nekem a tök virága meg a csörgőfa (Koelreuteria Paniculata) termése jut eszembe róla. Illata leginkább  füstölőre emlékeztet. A száraz héja miatt szalma szaga van, ami keveredik egy visszafogott, de kellemes édeskés illattal. Mindenesetre a "hagyományos" cseresznyénél aromásabb.


Kibontva szép fényes, ám kicsit ragacsos külsejű narancssárga golyóbist találunk. Emiatt nem árt, ha megmossuk, mielőtt bekapjuk. Állaga kívül kicsit keményebb (mint a ringló), belül pedig puha, de nem lédús, inkább kicsit kocsonyás és sok apró mag van benne. De ez annyira nem zavaró, mert csak 1-2 darab keményebb.
Ízére a szakirodalom azt írta, hogy édeskés, illetve ha nem ilyen, akkor valószínű nem érett. Ebben az esetben viszont enyhén mérgező.
Nos, én csak reménykedek benne, hogy megérem a holnapot, annak ellenére, hogy egyik-másik elég savanyú, sőt utóízként még enyhén fanyar is, mint általában a grapefruit. Íze azonban szerintem legközelebb az egreshez áll.


Na, akkor most előveszem a múltkorról eltett Lindt Physalis csokit és megnézzük, mennyire vannak összhangban.
Illatában hasonlít az eredeti gyümire, de sokkal jobban el van túlozva. Ízében szinte semennyire, bár az a beletett 0,02% physalis összetevő nem is tud csodákat tenni. Jelen esetben ennek a hiánya kimondottan pozitívan hat, ugyanis a csoki lényegesen élvezhetőbb, mint a gyümi. Egy dolog stimmel, a mag. Az mind a kettőben van és itt-ott ropog.

Szóval nem vesztünk semmit, ha ennek a megkóstolása kimarad az életünkből, inkább vegyünk helyette csokit:))))))))))

Származási hely: Kolumbia









Megjegyzések

Népszerű bejegyzések