STÜHMER 7.: SZALONCUKOR-VÁLOGATÁS 2014


Ennek a bejegyzésnek már legalább két napja el kellett volna készülnie, de be kell valljam, menet közben elvesztettem a fonalat a színek és az ízek tengerében:(
 A Stühmer idén nagyon kitett magáért szaloncukor tekintetében.  Ilyen széles választékkal eddig egyik édességgyártó sem állt elő. Ez a doboz 16 féle szaloncukrot tartalmaz, de mivel egyértelműen nincs meghatározva melyik színhez milyen íz tartozik, ezért a "dobos" és a "gesztenyés" talány maradt számomra. A nagy részénél pedig csak a kizárásos módszer segített.


 


Itt már látható, hogy a két drapp, a két arany és a két barna nagyon hasonlít egymásra, így ha valamelyiknek nincs karakteres íze, vagy éppen egyiknek sincs, akkor azt csak a nagyon kifinomult érzékkel rendelkezők tudják eldönteni - no meg persze az alkotók -, milyennek is szánták eredetileg.


A csomagolás leginkább a Szerencsi Retro szaloncukrok letisztult vonalára emlékeztet. Semmi csicsa, csak a színek. Mondjuk némelyiknél - sima sárga, szürke, drapp - szerintem ez már túl minimál és arról sem vagyok meggyőződve, hogy a sötétbarna szín karácsonyfára való...(???)

Stühmer karácsonyi fűszeres
  Kezdem a beazonosítottakkal, aztán majd a cikk végére meglátjuk, mi marad...


A legtöbb csomagolás ezt a trapézos formát rejti tetején a Stühmer logóval, hol tejcsokis, hol étcsokis változatban. Ezen kívül még van a sima csokival bevont téglatest alakzat.


Illata nagyon kellemes, mézeskalácsra emlékeztet. A krém se nem folyós, se nem masszív. Kellemes.A szegfűszeg dominál, de meglepő módon, a legintenzívebben a tejcsoki érződik belőle, ami azt jelenti, hogy még némi fűszer nem ártott volna. Ettől függetlenül tetszik, de ez a követekző meggyes-marcipánosról már nem mondható el.

Stühmer meggyes-marcipános



Nem szeretem, ha a marcipán képlékeny állapotban van, bárhol is forduljon elő. Ehhez jön még a fura ízű meggyréteg, ami olyan, mintha  a meggymagot is beledarálták volna. Ráadásul ez is lekvár állagú, így mire a végére érünk kénytelenek vagyunk beiktatni egy kézmosást. Ezt a szaloncukrot semmiképpen ne a méregdrága ajándékok felett eszegessük, mert folyik, csepeg,ragad...


Stühmer kókuszos



Amikor szétnyitottam ezt a szaloncukrot, a hideg kirázott. Kókuszos néven van feltüntetve, de ez egyértelműen látható, hogy kókuszkrémes. Mi a különbség? A kókuszosban darabos formában van jelen a kókusz, nem pedig ilyen aromásított ragacs alakban!
Kevés dolog van, amit jobban utálnék ennél, már a szagától is hányingerem van! Azért megkóstoltam, hátha ez jobb, mint az eddig elfogyasztott hasonló termékek, de ne legyenek illuzióink...Mondjuk ez a krém elmenne, ragasztó helyett is.

Stühmer narancsos-fahéjas



Ez a szaloncukor üde színfolt az eddigiek között. A tölteléknek kimondottan kellemes, kicsit savanykás, de friss íze van. Mondjuk a fahéj az élménybe kicsit bezavar, de összességében nem rossz. Jól passzol hozzá az étcsokis burkolat is. A bajom megint csak az állagával van: nyúlik, tapad,ragad.



Ez a bronzos barna szerintem az ír krémlikőrös. Ezt, a dobosat és a gesztenyéset egyszerűen nem tudtam kitisztázni. De hosszas töprengések után ezt kiáltottam ki az ír krémlikőrösnek.Amúgy ennek az ízéről sokat nem fogtok megtudni, mert már nem emlékszem rá. Mire idáig jutottam, hogy írjak róla, valahogy ez eltűnt. Ugyanez történt a tojáslikőrössel is, de az nem az én lelkemen (illetve hájrétegemben) szárad, hanem a férjemén.:))) Hiába ezek az alkoholos termékek ilyen meleg szobában könnyen elpárolognak....
Szóval akinek így kép alapján szimpi, vegyen ilyet nyugodtan, olyan rossz csak nem lehetett...(???)



Stühmer mákos



A Stühmernek táblás változatban is van mákkrémes csokija. Azt tavaly bemutattuk a blogban, igazán izgalmasnak bizonyult, ezér reménykedem benne, hogy annyira csak nem lesz rossz ez sem.
Érződik benne a mák, a citrom. A tejcsoki sem zavar, pedig normál esetben a süteményes jelleghez szerintem az étcsoki dukálna. Ez is fincsi, bár a krém állaga még itt sem az igazi.

Stühmer tejtrüffel



Ez zseniális! Ennek még a ragacsos, héthatárba nyúlós jelleget is meg lehet bocsátani, bár a trüffelkrém lévén szerintem masszívabbnak kéne lennie. Íze nagyon finom, érződik benne a tejszínes jelleg, de a karamella is. Nagyon jól harmóniában van a tejcsokival. Kár, hogy a csomagolás színe jellegtelenre sikerült:( Ez a szaloncukor flancosabbat érdemelne!

Stühmer Gertrúd


Mandulás csokoládékrém, étcsokoládés bevonattal.


Nyilván, aki evett már a Stühmer Gertrúd szeletéből, az össze tudja hasonlítani az ízeket. Feltételezem ez ugyanaz, csak szaloncukor formába öntve.
Mondjuk, ha nem néztem volna utána, hogy mandulás csokikrémet kéne éreznem, én biztos, hogy szilvakrémre tippeltem volna. Nekem inkább gyümölcsös, semmint mandulás jellegű. Kicsit parfümös íze van.Nem rossz, és végre egy töltelék, ami bennemarad a csokiréteg között.




Kizárásos alapon arra jutottam, hogy ez az ír krémlikőrös. Persze lehet, hogy tévedek, mert semmi alkoholos beütése sincs. Sajna ezeket az arany és drapp árnyalatokat nehéz összehozni a papíron lévőkkel, és ebből van a legtöbb.:(
Bármi legyen is ez, nagyon kellemes selymes krém van benne. Íze a vajkaramella és trüffelkrém keverékére emlékeztet...Alapvetően finom, és ez a szimpla arany színű csomagolás még a fán is jól mutat.

Stühmer Aranydesszert



Mandulamarcipán csokoládékrémmel, étcsokis bevonattal.


Ismét egy alapból létező termék szaloncukorra hangolva. Marcipán csokikrémmel, hát lehet ez rossz??? Nem, nagyon finom, bár, ha jól emlékszem, mikor én Aranydesszertet ettem, ott nem volt ennyire képlékeny a marcipán. Ez így sikerült...

Stühmer Korfu


Étcsokoládéval mártott mézes-tojásfehérje frappé és kakaós krém.


A kókuszkrémes után számomra ez a legborzasztóbb. Pedig ennek végre nem ragacsos az állaga. Viszont határozottan szét van száradva a belseje, mind a mézes-tojásfehérje frappé, mind a kakakós réteg tekintetében. Kemény, élvezhetetlenül agyoncukrozott és ráadásul még a cukor vagy a kakaó is ropog benne. Brrrrrrrrr....Kikérem magamnak, hogy az egyik kedvenc karácsonyi színembe a pirosba csomagolták!!!

Stühmer Marcika


Mandulamarcipán karamellás tejcsokoládékrémmel tejcsokibevonattal.


Marcika ránézésre úgy néz ki, mint az Aranydesszert. Kicsit félve haraptam bele, mert   látatlanba a marcipán meg a karamell nekem együtt túl soknak tűnt, de azt kell mondjam, hogy egészen finom. Mondjuk arra jöttem rá, hogy a tejkaramellát a Stühmer nagyon jól csinálja, úgyhogy jövőre nem árt, ha beszerzem a karamellkrémes termékeiket. (Máris tettem egy újévi fogadalmat, pedig hol van még Szilveszter?)

Stühmer Éttrüffel



Nyammi! Ez is nagyon rendben van. Aki szereti az étcsokit, imádni fogja ezt. A csokiréteg jó vastag, a krém benne lágy és enyhén alkoholos. Az összhatás némileg keserű, de szerethető.



Ez vagy a dobos vagy a gesztenyés, de erre a csodálatos belsőre tekintve, szerintem ez a gesztenyés. Mindenesetre a top háromba nálam ez bekerült. Igaz semmi dobos és semmi gesztenyés íze nincs. Leginkább olyan mint a pirított napraforgómag ledarálva, némi mézzel és nugátkrémmel. Igen leginkább nugátos jellege van. Viszont fantasztikusan intenzív aromák vannak benne!


Ha az előbbiben megegyeztünk, hogy az a gesztenyés, akkor ez a dobos. Ennek a csomagolását kritizáltam az elején, hogy lehet sötétbarnát tenni egy karácsonyfára??? Na mindegy, lehet, hogy olyan rossz, hogy ez a kérdés rögtön megoldódik...
Látszik, hogy itt már kezdtem szétesni, mert pl. erről nem is csináltam további képeket. Szóval úgy néz ki, mint Marcika. Íze nem nagy szám. Szerintem ennélkül nem lesz szegényebb a karácsony.

Stühmer marcipános


Sajna erről sem csináltam harmadik képet. Klasszikus halványsárga marcipánréteg van belül. Állaga kellemes, nem folysó és nem száraz. Viszont íze kimondottan rossz, olyan, mintha a mandula héját is beledarálták volna, ráadásul a cukor is ropog benne.




Végezetül ez lenne a tojáslikőrös. Akinek a képek szimpik, válassza ezt. Bár ez a szín ugyancsak a karácsonyfa szégyene lehet.

Huhh! Vége! Bocsi, hogy itt-ott lemaradt 1-1 kép, meg info, dehát a maraton vége felé sem olyan lelekes az ember, mint az elején, nemde???

MÉG TÖBB STÜHMER SZALONCUKOR:

Stühmer szaloncukor-válogatás 2016
PÁLINKÁS VÁLOGATÁS

MÉG TÖBB STÜHMER:

NARANCSVIRÁG

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések